Kundservice

Enklaste sättet att komma i kontakt med oss är via mail:
 

susann@omtanke.se
  

Vill du hellre prata med oss eller skicka ett sms har vi telefontid vardagar kl 10-17
Telefon: 072-250 82 72

Vid frågor angående, produkter, order och leverans återkommer vi inom 24 timmar.

Om du vill skicka brev eller paket:
Omtanke
Algatan 1
134 40 Gustavsberg

Retur och reklamation:
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt. Vid returer eller reklamationer, vänligen kontakta oss på susann@omtanke.se innan du returnerar varan.

 

Här nedan kan du läsa våra fullständiga villkor:

Villkor

Allmänt 

 

Webbshopen drivs av Omtanke med organisationsnummer 760308-XXX. Vid beställningar i webbshoppen ingår kunden ett avtal med Omtanke och godkänner köpvillkoren i sin helhet såsom de utformats nedan. För att handla hos oss måste kunden vara minst 18 år.

Orderbekräftelse
 

Vid godkända beställningar erhåller kunden ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Om du som kund inte fått en orderbekräftelse inom 60 minuter efter beställningen, kontakta oss på susann@omtanke.se, så skickar vi om bekräftelsen.

Priser
 

Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms.

 

Betalning
 

Omtanke webbshop använder tjänsten PayPal, betalning med kontokort. 

Genom att lämna information i kassan godkänner kunden gällande villkor för vald betalnings form.

Leverans och frakt
 

Fraktkostnad är 79:- (fraktfritt vid beställning över 500:-

Varorna levereras i normala fall inom 1-3 arbetsdagar. För vissa typer av varor kan leveranstiden vara längre.
Vi reserverar oss för störningar i postgången som ligger utanför vår kontroll.

När försändelsen är inlämnad för frakt informeras kunden via SMS och/eller e-post.

Om försändelsen är för stor för mottagarens postlåda aviseras kunden via SMS eller e-post att den kan hämta ut hos ett ombud.

Om Omtanke får en försändelse i retur på grund av att kunden uppgett felaktig adress eller ej hämtats ut försändelsen hos ombud kommer kunden att informeras via mejl. Omtanke äger då rätt att debitera en ny fraktkostnad.

Ångerrätt och returer
Kunden har rätt att ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagandet av varan. Varan som skickas tillbaka ska vara oanvänd och i nyskick.

Vid användade av ångerrätten ska kunden gå till väga enligt följande:

1. Informera Omtanke genom att skicka ett mejl till susann@omtanke.se. Uppge alltid fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

 

2. Via e-post erhåller kunden en bekräftelse på det ångrade köpet. Om varan ej hunnit paketeras är ärendet nu avslutat och kunden återfår köpesumman snarast, dock senast inom trettio dagar. I de fall varan redan har paketerats måste varan returneras. Kunden får då ett ärendenummer för returhanteringen och fortskrider enligt instruktionerna nedan.

 

3. Kunden returnerar varan till Omtanke på adressen:

Omtanke

Algatan 1

134 40 Gustavsberg

Ordernumret ska alltid bifogas försändelsen.

Kunden ansvarar för att emballera försändelsen väl så att varan är i nyskick när den inkommer till Omtanke.

Varan ska alltid returneras i oskadad originalförpackning.

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, väsentligen förändrad eller på annat sätt modifierad. På grund av sanitära skäl återtas inte öppnade smink-, hudvårds- och hygienprodukter.

Vid ångerköp står Omtanke för returfrakten.

 

4. När Omtanke godkänt att varan är i väsentligt oförändrat skick, återbetalas köpesumman snarast, dock senast inom 30 dagar.

Reklamationer

Vid fel på levererad vara ska kunden skyndsamt meddela detta via e-post på adressen: susann@omtanke.se

Beskriv felet så detaljerat som möjligt och uppge fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

Invänta svar från Omtanke och returnera sedan varan med den medskickade retursedeln eller till:

Omtanke

Reklamationer

Algatan 1

13 40 Gustavsberg

Vid godkänd reklamation skickar vi ny vara så skyndsamt som möjligt.

Omtanke står självklart för alla fraktkostnader vid reklamationer. Tänk på att spara kvittot vid returer i reklamationsärenden.

 

Tvister
Vid eventuella tvister följer Omtanke Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Du kan läsa mer om vår policy för dataskydd här

Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivningar och justeringar i pris och sortiment tillföljd av förändringar hos våra leverantörer.